I världen av evenemangsplanering och evenemangsreklam är frasen ”Om du bygger det, kommer de” inte alltid sann. Även de mest minutiöst organiserade evenemang kan ställas inför den skrämmande utmaningen med osålda biljetter. Det är där Billetto Advertising kliver in och förändrar hur evenemangsarrangörer hanterar biljettförsäljning. Säg adjö till dagarna med stora marknadsföringsbudgetar och hej till enkel reklam […]
Main Content
Realtidsinsikter från Billetto hjälper dig att styra ditt evenemangs framgång
I den dynamiska världen av evenemangsplanering kan kraften i data inte underskattas. Med deltagarnas ständigt föränderliga förväntningar och det ständiga behovet för arrangörer att anpassa sig och …
Läs mer om Realtidsinsikter från Billetto hjälper dig att styra ditt evenemangs framgång →
10 utmärkta eventidéer för din pub för att locka kunder
Pubar har varit i nedgång under de senaste 10 åren, med cirka 700 stängda varje år i Storbritannien bara. I mars 2019 slutade denna nedgång, vilket visade en liten ökning av antalet pubar jämfört med …
Läs mer om 10 utmärkta eventidéer för din pub för att locka kunder →
7 tips på bildtexter till Instagram för att öka deltagandet till eventet
Vill du öka deltagandet till eventet? Lita på Instagram! Oavsett om du planerar en yogakurs eller en musikfestival, är Instagram en perfekt plats att marknadsföra ditt event. Här är tre huvudsakliga …
Läs mer om 7 tips på bildtexter till Instagram för att öka deltagandet till eventet →
Hur man sätter upp biljettförsäljning för konserter: 15 tips
Har du bandet, arenan och temat för din nästa konsert... men vet du hur du sätter upp biljettförsäljningen? Om du ännu inte har tänkt på vart du ska sälja dina konsertbiljetter så är den här guiden åt …
Läs mer om Hur man sätter upp biljettförsäljning för konserter: 15 tips →
8 tips för att skriva den perfekta eventinbjudan
Du har planerat ditt event under en längre tid och kan äntligen se ljuset i slutet av tunneln. Nu är …
Läs mer om 8 tips för att skriva den perfekta eventinbjudan →
8 metoder för passiv datainsamling för event
Passiv datainsamling är nyckeln till att förstå dina deltagare och planera bättre …
7 beprövade sätt att marknadsföra ditt event offline
Det kan vara frestande att bara lita på digitala kanaler för din marknadsföring av event, men vissa …
Läs mer om 7 beprövade sätt att marknadsföra ditt event offline →
Event-teknolog: Varför du kan behöva en och hur du hittar dem
Jobbet som en eventplanerare blir aldrig klart. När du har valt ett tema, hittat en plats, skissat …
Läs mer om Event-teknolog: Varför du kan behöva en och hur du hittar dem →
Teaterbiljett försäljning: Vad du behöver veta
Har du repeterat för den stora föreställningen men ännu inte haft tid att undersöka försäljningen av …
5 viktiga tips för att planera en modevisning
Modevisningar kan vara ett bra sätt att visa upp en ny kollektion kläder eller få ut produkter till …
Hur du marknadsför ditt event på sociala medier (+checklistor och mallar)
Om du undrar hur du marknadsför ditt event på sociala medier är du inte ensam. Den goda nyheten är …
Läs mer om Hur du marknadsför ditt event på sociala medier (+checklistor och mallar) →
5 enkla steg till en fullproppad plats: Guide till konsertmarknadsföring
Du kanske har fantastiskt ljud, men räcker det för att dra in betalande folkmassor vid din nästa …
Läs mer om 5 enkla steg till en fullproppad plats: Guide till konsertmarknadsföring →
Här är de största eventen under 2020 att hålla ett ögonen på
Nu när 2019 är över så tittar vi på några av de största eventen under 2020. Som en eventplanerare är …
Läs mer om Här är de största eventen under 2020 att hålla ett ögonen på →