Handelsvillkor - Biljettförsäkring

Billetto erbjuder i samarbete med Europeiska ERVs Avbeställningsförsäkring ett avbeställningsskydd för dina biljetter.

  • Vad ingår i försäkringen?

    Avbeställningsförsäkringen gäller bl.a.:

    • Olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall som drabbar dig, en nära anhörig, medförsäkrad.

      Brand eller inbrott i din privata bostad eller på ditt företag omedelbart innan arrangemanget inleds

      Skilsmässa eller separation

      Oväntad uppsägning eller lockout av arbetsgivare senare än 3 månader innan arrangemanget inleds

      Försäkrad inte får godkänt eller på grund av akut sjukdom måste avstå från en tentamen därför måste göra om tentamen

      Här kan du se exakt allt som försäkringen täcker: Försäkringsvillkor (PDF)

  • Jag vill gärna använda min försäkring. Vem kontaktar jag?

    Anmäl skada online på: www.europaeiske.dk/sv/privat/anmal-skada

  • Jag har en fråga om mitt försäkringsköp eller om min skadeanmälan, t.ex. “Jag har skickat in min skadeanmälan för flera dagar sedan, vem ska jag kontakta?”

    Alla förfrågningar om försäkringen hänvisas till Europeiska ERV kundsupport på info@erv.dk eller på telefon: +45 33 25 25 25.

  • Kan Billettos kundsupport hantera min förfrågan?

    Nej. Om du har en giltig biljettförsäkring kan du göra skadeanmälan online på denna länk . Du kan också kontakta Europeiska på info@erv.dk eller telefon: +45 33 25 25 25.

Läs de kompletta försäkringsvillkoren här (PDF).