Handelsvillkor - Biljettförsäkring

Billetto erbjuder i samarbete med Europeiska ERVs Avbeställningsförsäkring ett avbeställningsskydd för dina biljetter.

  • Vad ingår i försäkringen?

    Avbeställningsförsäkringen gäller bl.a.:

    • Olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall som drabbar dig, en nära anhörig, medförsäkrad, medresenär eller någon du har för avsikt att besöka.
    • I det fall där du drabbas av en annan plötslig och oförutsedd händelse och därför inte rimligen kan delta i det köpta/beställda arrangemanget eller resan.
  • Jag vill gärna använda min försäkring. Vem kontaktar jag?

    Skadeanmälan hittar du här (PDF) , eller så kan du anmäla skadan online på denna länk.

  • Jag har en fråga om mitt försäkringsköp eller omkring min skadeanmälan, t.ex. “Jag har skickat in min skadeanmälan för flera dagar sedan, vem ska jag kontakta?”

    Alla förfrågningar om försäkringen hänvisas till Europeisk Biljettförsäkring på www.er.dk eller på telefon: +45 33 27 82 74.

  • Jag vill avboka min försäkring. Vem kontaktar jag?

    Om försäkringen på ett eller annat sätt inte passar ditt behov ber vi dig kontakta Europeisk Biljettförsäkring på www.er.dk, på tlf: +45 33 27 82 74 eller på skadeafdelingen@er.dk

  • Kan Billettos kundsupport hantera min förfrågan?

    Nej. Om du har en giltig biljettförsäkring kan du göra skadeanmälan online på denna länk . Du kan även fylla i en skadeanmälan via PDF, den hittar du här (PDF) .

Läs de kompletta försäkringsvillkoren här.