Logg inn / Registrer deg

Checklista för din eventplanering

Varesig du tänker köra en hemmafest med Tarantino-tema eller om du ska hålla i en vetenskapskonferens, så kräver ett event mycket planering för att det ska bli lyckat. Vi har satt ihop en checklista som du kan anpassa oavsett storleken på ditt evenemang. Summan är den samma: planera innan, så slipper du oroa dig under eventets gång.


Långt innan ditt event

    Datum: Om möjligt - undvik datum där det är en massa annat på gång.

    Ställe: Välj ett ställe som passar din publik, och antal gäster.
    Gäster: Fundera över din publik, så blir det lättare att fatta andra beslut.
    Mat & bar: Se till att få offerter baserat på hur många gäster som du tror kommer.
    Personal: Dina vänner kanske kan hjälpa till, eller hyr in personal.
    Personalens roller: Bestäm vem som gör vad - både innan och under eventet.
    Deltagare & artiser: Om du vill ha något uppträde, kolla om de är tillgängliga i god tid.
    Sponsorer & partners: Gör en lista över potentiella partners, och ta kontakt med dem.
    Planera marknadsföring: Smid din plan och bestäm vem som gör vad.
    Biljetter : Bestäm vad det ska kosta för gästerna och om ni vill ha extra merchandise./span>


Några veckor innan ditt event

    Event: Skapa en sida för ditt event.
    Biljetter: Se till att det är lätt att hitta och köpa biljetterna.
    Marknadsföring: Skicka ut inbjudningar, lista eventet i relevanta grupper och be alla du känner att dela.
    Media: Hitta en fotograf eller en filmare till ditt event. Du kan också ge pressen tillträde till eventet.
    Lokal: Dubbelkolla alla tekniska detaljer på stället.
    Logistik: Se till att dina gäster och deltagare vet hur de tar sig till stället för eventet.
    Program : Sätt ihop ett program så att din personal och dina deltagare vet vad som händer och när.
    Genomgång: Gå igenom programmet med alla inblandade, så att du vet att allt är vattentätt.


På evenemangsdagen

    Lokal: Kolla Wifi och annan teknik, ha material på plats och kolla inredningen.

    Material: Se till att du har kopior av gästlistan etc., och att din personal har tillgång till den.
    Personal: Kör en genomgång under dagen, för att se till att ni följer tidsplanen.
    Kontakt: Se till att alla har kontaktuppgifter till er arrangörer, ifall någon akut situation skulle uppstå.
    Deltagare: Gå igenom programmet, dela kontaktuppgifter och se till att alla har stenkoll.
    Media: Se till att pressen har fått sina fripass, och att de vet vilka de ska kontakta vid frågor.
    Marknadsföring: Fotografera, filma, snacka med folk och gör inlägg på sociala medier.
    Gäster: Informera gäster om programmet och andra praktiska detaljer.


När eventet är över

    Økonomi: samle sammen alle kvitteringer, oppdater budsjettet og sjekk at du har fått alle innbetalinger
    Promo: send e-poster for å takke de som bidro og for å takke til gjestene for at de kom og invitere dem til ditt neste arrangement, last opp presentasjoner eller annet materiale fra arrangementet.

    Spørreundersøkelse: send ut et spørreskjema I etterkant for å få informasjon om hvordan deltakernes og publikums opplevelser.
    Analysér: se på salgstallene dine og hvor mange publikummere som kom, og bruk denne informasjonen når du planlegger og markedsfører ditt neste arrangement.



Första steget på vägen till ditt nästa event.


Alla resor känns långväga fram tills att du tar det första steget. Skapa ditt första event idag för att se hur enkelt det är att göra en idé till verklighet med de rätta verktygen.

Skapa ett utkast, lägg till biljetter (eller gratisbiljetter), skapa VIP-åtkomst och hantera din gästlista - alla dessa tjänster är tillgängliga för dig, oavsett tid på dygnet.

Det är bara din idé som saknas.


Sätt igång och planera ditt event