Ditt event i fokus

En nyfiken publik som växer konstant, plus ett kreativt mediateam som lever promotion. Det är vår vinnande kombination, som får igång intresset både före, under och efter ditt event.


Billetto är designat för att besökare enkelt ska upptäcka, följa och dela nya event, och vi sätter ribban lika högt i våra externa kanaler.


Det här är din chans till strålkastarljus på Billetto.


Det ordinarie nyhetsbrevet

Våra nyhetsbrev går ut en gång i veckan, med handplockade event inför helgen, biljettsläpp till tunga spelningar, eller ett specifikt tema.

Bannern på startsidan

Våra banners är som digitala billboards. Du säger det alltså med stora bokstäver, och fångar våra besökare direkt när de landar på sidan.

Det sociala

Vi levererar målgruppsanpassade SoMe-kampanjer till vår eventtörstande community, och engagerar oss fullt ut i våra arrangörers digitala liv.

Det egna nyhetsbrevet

Bara du, ingen annan - vårt dedikerade nyhetsbrev är ditt alldeles egna. Ingen konkurrens om klicken eller andra annonser som distraherar.

Det kreativa innehållet

En exklusiv intervju, ett digitalt mixtape, en guide till en helg i storstan? Vi skapar redaktionellt och kreativt innehåll relaterat till ditt event.

Den kompletta kampanjen

Allt på en och samma gång? En komplett eventkampanj är till för dig som vill sprida ordet om ditt event med största möjliga räckvidd.






Ditt internationella nätverk

Med kontor i Stockholm, Berlin, Amsterdam, London, Köpenhamn och Oslo, har Billetto Media blivit bra mycket mer mer än en lokal verksamhet. Vi analyserar potentialen för dina event utanför gränserna, och utvecklar marknadsföringsstrategier för maximal succé. Köper tyskarna festivalbiljetter tidigare än britterna? Fråga oss! Baserat på vår kunskap om övriga marknader kan vi skräddarsy ett cross-country-kit, så att ditt event kan gå live i alla länder med ett knapptryck.



Vi har målgruppen

Nyckeln till att få deltagare till ditt event är inte att nå ut till flest människor, utan att nå ut till rätt människor. Vem köper egentligen biljetter till dina event? Billetto vet. Våra dedikerade dataingenjörer ger dig full inblick i din målgrupp. På så sätt kan vi tillsammans anpassa marknadsföringen och kommunicera direkt med din publik, och befinna oss där de är.

Case: The Color Run




Visionen

Att lansera The Color Run i alla skandinaviska länder, med en enda komplett strategi för marknadsföring, annonsering, biljettförsäljning och sponsorer.

Lösningen

Att samarbeta med relevanta varumärken och medier, och lansera flertalet kampanjer både live och digitalt; genom tävlingar, utlottningar samt i tv och radio.

Resultatet

Framgångsrik lansering i fem marknader, med media- och varumärkespartners i Danmark, Sverige och Norge. 30% av alla biljetter såldes genom unika Early Bird-kampanjer.


Alla Early Bird-biljetter sålde slut på 10 minuter

Nå din publik


Läs mer om vilka alternativ vi kan erbjuda - så att du kan sätta fart på marknadsföringen av ditt event.