Välj en nivå som passar dig
Har en fråga?
Vanliga frågor
När kommer intäkterna från eventet in på mitt konto?
Biljettintäkterna överförs till ditt konto 3-5 arbetsdagar efter det att eventet avslutats. När Billetto har genomfört utbetalningen kan det ta ytterligare ett par dagar innan pengarna är tillgängliga på ditt konto. Det beror på vilken bank du har, och hur lång tid tar tar för dem att godkänna den inkommande betalningen.
Hur gör jag ett återköp till en av mina biljettköpare?
Du kan skicka en förfrågan om att göra återköp för en eller flera av din gäster. För att göra detta behöver du antingen deras e-postadress, namn eller ordernummer (de bör ha uppgifterna i orderbekräftelsen de fick skickat till sig tillsammans med sin biljett).
Vilka betalningsalternativ finns på Billetto?
Det möjligt att betala med bank- och kreditkort samt Swish på Billetto. Köpet måste i de allra flesta fall också godkännas med din internetbank eller ditt Bank-ID.
Kan jag skapa rabattkoder?
Snarare än att skapa en rabattkod, kan du skapa flera olika biljettyper med olika pris. För att rabattkoden ska bli exklusiv och tillgänglig endast för de som du väljer att dela den med, gömmer du den med en "åtkomstkod" som din gäst måste knappa in vid köp.
Hur lägger jag till en länk till mitt Facebook-event?
Om ni redan skapat ett event på Billetto är det bara att kopiera länken för ditt event och klistra in det i fältet inne på din redigeringssida för evenemanget.
Vilka olika biljettyper kan jag välja mellan?
Just nu går det att välja mellan sju olika biljettyper: Biljett, Donation, Anmälan gästlista, Gratisbiljett, Värdekupong, Merchandise, Box Office upphämtning.