hero-image

5 tips och tricks för att sälja fler biljetter till ditt kommande event

hero bg

Säljer du inte så många biljetter som du skulle vilja? Du kanske behöver lägga om din taktik. Som tur är vet vi en hel del om biljettförsäljning, och delar gärna med oss av lite tips och tricks inför ditt kommande event.

1. Lägg inte upp alla biljetter på en gång

Vill du att dina biljetter ska sälja slut? Lägg då inte upp alla på en gång. Du skapar hype när du släpper ett begränsat antal biljetter åt gången, och ett färre antal biljetter säljer förstås slut snabbare än en massa. Skapa biljetter till ett försläpp, och schemalägg släppet av resterande biljetterna till datum längre fram. Vi lovar att det kommer att hetta till!

2. Skapa exklusiva biljetter till VIP's

Skapa exklusiva förköpsbiljetter åt dina mest dedikerade fans - kanske de som prenumererar på ditt nyhetsbrev, eller de som följer dig på sociala medier. Att få fatt i en biljett till ett event innan andra ens har hört talas om det - det är förstås allas högsta önskan. När fler får nys om att du släpper exklusiva försköpsbiljetter via dina nyhetsbrev, så kommer de förstås inte vilja annat än att skriva upp sig på listan. Om du vill göra det lite enklare för folk, kan du alltid uppmuntra dem att prenumerera på ditt nyhetsbrev för att få en chans till billigare förköp.

3. Sätt värde på dina Early Birds

Nu när du släppt de allra första (och mest exklusiva) biljetterna till några utvalda få, kan du erbjuda en Early Bird till de som blev utan. En Early Bird-biljett är alltid lite billigare än den ordinarie biljetten, och ibland kommer det också andra förmåner med på köpet. Dina Early Birds ska kanske få gå före i kön, eller få en drinkkupong på plats. Kommunicera tydligt vad man vinner på att köpa en Early Bird-biljett - och när de kommer att släppas.

<5> 4. Gör något speciellt med dina vanliga biljetter

Vet du med säkerhet att du kommer att ha en kö ringlandes utanför? Skapa en speciell biljettyp som låter gästerna skippa kön. Kommer du att sälja merchandise på plats? Skapa en biljett som både gäller för entré och en t-shirt. Var påhittig - det lönar sig.

5. Ta mer betalt i dörren

Det är ett busenkelt trick - men det funkar. Kommunicera tydligt att det kommer att kosta mer för inträdet i dörren, eller gå all-in genom att skippa biljettförsäljning i dörren helt och hållet.

pattern

Redo att testa det själv? Det är helt gratis.