Skapa en kampanjsida online inför Movember

Arrangerar du ett event eller en kampanj under Movember? På Billetto kan du skapa en sida för att samla in donationer på bara några få minuter. Såhär kommer du igång.


1. Välj ett namn & sätt datum


Är det en fundraiser du har på gång, eller ett enstaka event? Välj ett namn på din kampanj, sätt datum och ange plats (om det är ett event du kör).


2. Lägg till en beskrivning


Skriv några rader om ditt event eller din fundraiser, och lägg till bilder (på dig själv, din mo, eller kanske före och efter bilder på mutaschodlingen?). Ingen aning om vad du ska skriva? Hämta inspiration från dessa 11 grymma eventbeskrivningar på Billetto . Tips: På jakt efter sponsorer? Skriv i detalj vad varje sponsor kan förvänta sig om de donerar pengar till just din kampanj. Du kan också hålla dina följare uppdaterade om din mo genom att lägga upp bilder inne på Billetto längs med vägen.


3. Lägg till donationer och avgifter för sponsorer


Du kan välja "Donation" till din kampanjsida, vilket ger dina fans möjlighet att välja själva hur mycket de vill ge. Om du vill locka sponsorer som måste betala en specifik summa kan du välja "Biljett" och döpa om den till "Supporter" eller "Sponsor". Exampel: Om du arrangerar ett Movember-lopp kan du försöka locka sponsorer som betalar en viss summa för att få ha sin logga på t-shirts, vattenflaskor eller banners vid mållinjen. Skapa donationsmöjligheter genom att lägga till en biljettyp för varje ändamål, där du bekriver vad sponsorn får i gengäld. Glöm inte att begränsa antalet sponsorer, för det får ju inte plats hur många loggor som helst på en t-shirt.


4. Ladda upp omslagsbild, publicera & dela


Ladda upp en omslagsbild för din kampanjsida. Ingen aning om vad du ska ladda upp? Kolla in dessa 11 exempel på eventbilder eller kika in på våra favoritsidor för royaltyfria bilder.

Skapa din kampanjsida för Movember nu

Kom igång

Behöver du inspiration?

Behöver du idéer för att komma igång med ditt Movember-event? Se 5 exempel på föregående Movember-event