Vinprovning: Vulkan- och höghöjdsviner!
Vinprovning: Vulkan- och höghöjdsviner!
Från 595,00 SEK
Plats
Datum
Tags
Beskrivning
Under denna provning går vi in på djupet gällande begreppen Vulkanvin och höghöjdsviner, vad är det som skiljer dessa viner från andra, var i världen hittar vi vingårdar med dessa förutsättningar och vad ger dessa vingårdar för karaktär till vinet.
Dessa två begrepp har verkligen fått ett uppsving på senaste och är något av det trendigaste i vinvärlden just nu, men viner från dessa platser är inget nytt påfund utan snarare viner och ursprung med lång historia av vinodling och viner som länge har haft en plats i finrummet.
Vi kommer stanna till i ursprung som Soave, Etna, Sierra de Gredos och Salta och bekanta oss med de platserna, deras druvor och framförallt med vinerna som personifierar både ursprung och druva.
Under detta tillfälle kommer vi att prova 5 utvalda viner.
Provningsledare är Mattias Dahl, DipWSET från Villa Nera och tidigare Ansvarig för Restaurangakademiens sommelierutbildningar.
Övrig info:
Undvik starka parfymer på provningen
Minimiålder 18 år
Ingen förkunskap krävs
Hitta hit:
Ingång sker genom portal på Hornsgatan 82 vid restaurang Häktet. Gå in på gården och ta dörr en bit fram till vänster skyltad GrapeLab (Se karta nedan).
Närmaste tunnelbanestation:
Mariatorget, 5 minuters promenad.
Buss:
Hållplats Hornsgatan/Rosenlundsgatan, 2 minuters promenad.
Tillgänglighet:
Vänligen observera att lokalen tyvärr ej är handikappanpassad och ligger 2 trappor upp utan hiss.
Varmt välkomna önskar vi på GrapeLab och Villa Nera!
Arrangör
Villa Nera är en vinimportör med ambitionen tillhandahålla viner i absolut toppklass till både restauranger och privatpersoner. GrapeLab är vår mötesplats där vi tillsammans med dig skapar event så som vinprovningar, utbildningar och andra minnesvärda aktiviteter med maten och drycken i fokus.
Vi hoppas att du kommer att hitta en aktivitet hos oss som triggar din nyfikenhet!
Lokal
GrapeLab, Hornsgatan 82, in på gården, 118 23 Stockholm
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.