Vinprovning: Nya Zeeland (Obs! Nytt datum)
Vinprovning: Nya Zeeland (Obs! Nytt datum)
Från 346,00 SEK
Plats
Datum
Beskrivning
Vin från andra sidan jorden
Sedan våren 2021 har vi tillsammans med er rest hit och dit runt jorden via våra glas.
Vi har nu flyttat fram provningen till onsdagen den 7e maj. Då utforskar vi vinlandet som ligger längst bort från Sverige. En liten ö-nation i södra Stilla havet med en imponerande, men förhållandevis ung, vinproduktion. De första rankorna planterades på 1800-talet, men saker tog liksom inte fart förrän på 1960-talet.
Vi har hittat åtta spännande viner att ta oss igenom från olika druvor, stilar och områden på både den norra och södra ön.
Vi ses i lokalen på Manhemsgatan 7. Ingången är på baksidan av huset vid innergården.
Håll gärna koll på Facebook-gruppen för uppdateringar.
Vi fixar lite tilltugg efter vi har provat det sista vinet i vanlig ordning, men ät gärna något innan ni kommer så ni pallar med.
Är ni allergiska mot något eller har preferenser kring mat, säg gärna till i förväg så vi hinner förbereda oss. Maila oss i så fall på cheers@fyraflaskor.se
Håll gärna koll på Facebook-gruppen för uppdateringar och för-snack.
Avbokningar kan göras fram till 48 timmar innan tiden för provningen. Då får ni en återbetalning minus Billettos avgifter. Detta är för att vi har delat kostnaden för vinerna på antalet deltagare, och om vi inte hinner hitta en ersättare så går vi back.
Arrangör
Spontana vinprovningar tillsammans med vänner, bekanta och snart bekanta i Stockholmstrakten. Ofta kring ett tema i hopp om att öka vår kunskap i ett valt ämne.
Lokal
Manhemsgatan 7 ⎯ Aspudden, 126 52 Hägersten
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.