skip to main content

Event avslutat - Missade du detta event?

Kolla in dessa handplockade kommande!För information om tidigare evenemang, scrolla bara nedåt.
Laddar...
 
 
Närliggande evenemang
Laddar...
 
 
Evenemang från samma kategori
Laddar...
 
 
Liknande upplevelser
Rekommenderade events
Laddar...
 
 

Varför historia? Om varför vi måste blicka bakåt för att kunna se framåt

Eventet är avslutat

Varför historia? Om varför vi måste blicka bakåt för att kunna se framåt

Från 100,00 SEK

Plats

Datum

6 nov 2019 18:00 - 20:00

Beskrivning

Vi har setts i rutan, mötts i spalterna och nu är det hög tid att vi träffas!
Onsdagen den 6 november kl 18.00 bjuder vi in Axess läsare och vänner
till seminarium på Medelhavsmuseet. PJ Anders Linder, Dan Korn, Katarina Barrling
och Bo Eriksson berättar om varför kunskap om historien är viktigare än någonsin.

Arrangör

Axess Magasin – idétidskriften som öppnar fönstret mot det internationella samtalet.

Vilka böcker sätter agendan i London, Paris och New Delhi? Vilka idéer präglar framtidsdebatten i USA och Kina? Vi skriver för dig som vill ha både bredd och djup – som gillar vetenskap, bildning och tradition.

I Axess Magasin hittar du som läsare alltifrån längre samhällsreportage, kulturartiklar och recensioner av den senaste internationella facklitteraturen.

Dessutom får du som prenumerant fri tillgång till Axess TV:s utbud av dokumentärer, seminarier och klassiskt drama.

Lokal

Medelhavsmuseet Medelhavsmuseet, Fredsgatan 2, 111 52 Stockholm

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.

Upptäck mer