Ny möjlighet till kurs om SCIP-rapporteringen

Eventet är avslutat

Ny möjlighet till kurs om SCIP-rapporteringen

Biljetter från 625,00 SEK

Online-event

Datum

21 maj 2021 08:30 - 12:00

Beskrivning

Ny möjlighet att få veta allt om SCIP databasens krav på rapporteringen av farliga ämnen i produkter.

Från och med den 5 januari 2021 måste tillverkare, importörer och distributörer av varor anmäla förekomst av särskilt farliga ämnen i sina varor till den så kallade SCIP-databasen hos den europeiska kemikaliemyndigheten ECHA.

Hur gör man detta enklast? Vilka krav gäller egentligen? Och var hittar jag de ämnen som behöver rapporteras?

Allt detta och mycket mer får du svar på i den speciellt utformade halvdagsutbildning som Ramberg advokater har utvecklat. Teknikföretagen i samarbete med Teknikföretagens Branschgrupper erbjuder nu ett nytt tillfälle med syfte att ge vägledning inför rapporteringen till SCIP-databasen.

Halvdagsutbildningen äger rum på Microsoft Teams fredagen den 21 maj kl. 08.30 - 12.00. Länk till mötet kommer att mailas till registrerade deltagare ett par dagar före.

Avgift: 625 kr (inkl. moms). Anmälan är bindande och avgiften är ej återbetalbar, men det går bra att ändra deltagare vid förhinder.

Har du en kollega som kan vara intresserad, så får du gärna vidarebefordra denna inbjudan. Vid frågor - kontakta Jenny Sandahl

Anmäl dig senast den 18 maj.

Varmt välkommen!

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.