Logga in / Skapa konto

Mixa print – maxa effekten

2 jun 2017 08:00 - 12:00

Teater Pero, Sveavägen 114, 11350 Stockholm


Välkommen till en förmiddag med effektiv marknadsföring i fokus!

För dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation har de senaste decennierna inneburit en explosion av nya möjligheter. Med de elektroniska medierna har det kommit en uppsjö nya kanaler att välja mellan, kanaler som alla har sina styrkor och fördelar.

Men utvecklingen har också inneburit att det blivit svårare att välja. Vilken kanal är egentligen mest effektiv?

På senare tid har flera olika undersökningar pekat ut svaret: bäst effekt får du när du kombinerar olika kanaler. Till exempel tenderar den som sett en annons i dagspressen att oftare notera en annons från samma varumärke online, och dessutom agera på denna i större utsträckning. Och den som har fått ett DR från ett visst varumärke, tenderar att uppmärksamma också reklamfilmen eller videoannonsen i större utsträckning.

Nu har du möjlighet att lära dig mer om hur print i mediemixen ökar effekten av din marknadsföring.

På Mixa print-dagen den 2 juni möter du medieexperter, annonsörer och kreatörer som alla har viktiga lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.

Talare:
Staffan Hultén, analysansvarig Research and Analysis of Media (RAM)
RAM har mätt effekten av 100 000-tals annonser både on- och offline. Det ger Staffan Hultén en närmast unik insikt i vad som verkligen fungerar i annonsväg.
På Mixa print – maxa effekten berättar Staffan om samspelet mellan marknadsföring i olika medier.

Klara Eide och Bjarte Eide, strategidirektör respektive vd M&C Saatchi Stockholm
M&C Saatchi Stockholm är en ung byrå med många namnkunniga digitalproffs bland grundarna. Det är också en byrå som gång på gång sedan starten väckt stor uppmärksamhet med printreklam för kunder som Carlsberg och Hemköp.
Vad bidrar print med i mediemixen när M&C Saatchi Stockholm skapar reaktioner för sina uppdragsgivare? Hör två av grundarna Klara Eide och Bjarte Eide berätta.

Emelie Gessner, marknadschef Byggmax
Byggmax är idag en av de starkaste aktörerna på den svenska gör-det-själv-marknaden. Dit har de kommit mycket tack vare en konsekvent affärsplan och en profilerande marknadsföring där print och DR har en central roll. På Mixa print-dagen berättar Emelie Gessner, marknadschef på Byggmax, om hur de balanserar deras kanaler för att maximera igenkänningen och stärka deras marknadsposition. Dessutom om hur innovativa trycksaker ger dem extra uppmärksamhet på events.

PostNord
Årets upplaga av DR-monitorn – PostNords undersökning om våra mottagare egentligen tycker om fysisk direktreklam – har just släppts. Under Mixa print-dagen berättar de om det viktigaste från undersökningen. Dessutom får vi insikter från Behind the Mind, en neuromarketingundersökning som visar hur en kombination av print och digitalt påverkar reklameffekten.


Seminariet sponsras av Papyrus.

Hitta till Teater Pero.

Välkommen!

Deltagaravgift

795,00 SEK


Early bird (fram till 7/5)

Stängd