skip to main content

Event avslutat - Missade du detta event?

Kolla in dessa handplockade kommande!För information om tidigare evenemang, scrolla bara nedåt.
Laddar...
 
 
Evenemang från samma kategori
Laddar...
 
 
Liknande upplevelser
Rekommenderade events
Laddar...
 
 

Kvalitet i filosofiska samtal – ett smakprov

Eventet är avslutat

Kvalitet i filosofiska samtal – ett smakprov

Från Gratis

Beskrivning

2021 är det 10 år sedan Svenska Sällskapet för Filosofisk Praxis grundades. Detta vill vi uppmärksamma med att erbjuda nya möjligheter att uppleva glädjen och meningsfullheten i att filosofera tillsammans. Under året kommer vi att ge smakprov på den mångfald som finns inom filosofisk praxis. Vi vänder oss både till medlemmar och dig som är nyfiken på filosofisk praxis. Eftersom vi hoppas på deltagare i hela Sverige, från Kiruna till Trelleborg, och vill öppna för ett internationellt deltagande, kommer vi ses via Zoom.

Många som praktiserar filosofiska gruppsamtal med barn, ungdomar eller vuxna har starka positiva erfarenheter av samtalen, men hur försäkrar vi oss om att det vi gör är bra? Och hur kan vi bli ännu
bättre som samtalsledare? Vi inleder med en kort presentation av föreningen, innan ordet lämnas över till Ylva Backman och Viktor Gardelli som kommer att berätta mer om kursen Kvalitet i filosofiska samtal som ges den 22–23 maj. 

Evenemanget är avgiftsfritt.

Datum: söndagen den 25 april
Tid:
13.00-14.00
Plats
: Zoom, länk skickas ut i ett separat mejl till adressen du anger i anmälan. Om du inte använt Zoom tidigare logga in 12:55 för en genomgång av tekniken.

Varmt välkommen!

Arrangör

Är du intresserad av filosofi – av livets stora frågor, etik, politik? Vill du besöka ett filosoficafé, lära dig mer om hur man kan filosofera eller utbilda dig till samtalsledare?
Svenska sällskapet för filosofisk praxis, SSFP är en förening för filosofer, filosofiska praktiker och för dig som vill filosofera med andra.

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.

Upptäck mer