Kreativ Lunch
Kreativ Lunch
Från Gratis
Plats
Datum
Beskrivning
Gratis lunchföreläsning om Kreativitet
Kom på vår lunch och lär dig mer om kreativitet på arbetsplatsen!
Hur blir man mer kreativ på jobbet?
1. Genom att förstå hur den kreativa processen ser ut inom oss och få insikt i att fantasin/kreativiteten fungerar annorlunda än vår självuppfattning.
2. Genom att förstå hur det kreativa samarbetet fungerar – blockerar du eller accepterar du dina medarbetares förslag och idéer?
3. Genom att förstå och träna varför man ska uppmuntra misstag – utveckling kan bara ske om du inkluderar att det inte blir som du tänkt dig.
4. Genom att hitta strukturer i organisationen som främjar kreativiteten – I ledarskapet, under möten, i samarbetet.
5. Genom att lita på vår fantasi – det svåraste av allt eftersom vi inte har kontroll över den.
Fem anledningar till att bli mer kreativ på arbetet:
1. För att göra ett bättre jobb. Kreativitetsutveckling handlar alltid om att förfina det du redan kan.
2. För att hitta nya produkter eller lösningar, samt att hänga med i tiden.
3. För att kunna lösa morgondagens problem. ”What took you here, will not take you there.’”
4. Utveckla dina karriärmöjligheter. Den kreative fastnar aldrig med samma arbetsuppgifter.
5. För att få en roligare och mer stimulerande arbetsplats
Vi på Improvisationsstudion har lång erfarenhet av att arbeta med kreativitet och har utvecklat en metod som går på djupet med VAD kreativitet är. Vi tror oss också veta HUR man blir mer kreativ på jobbet.
Lokal
Improvisationsstudion, Skånegatan 63, 116 37 Stockholm
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
Kreativ Lunch
Från Gratis