Knacka på hos professorn! Dramatiserad visning för barn.
Knacka på hos professorn! Dramatiserad visning för barn.
Från Gratis
Plats
Datum
Beskrivning
Knacka på hos professorn! Dramatiserad visning för barn.Biljetterna är gratis. OBS! Medföljande vuxna behöver också biljett.
Tisdag 29 oktober kl. 14.30
Följ med på en tur i familjen Rydins stora våning. Här bor professor Rydin och barnen Herman, Sofia, Anna och Elisabeth, är de hemma mån tro? Husan Lovisa tar emot och köksan Gustava stökar i köket.
OBS! Tillgänglighet: Professorshemmet i kulturkvarteret Walmstedtska är inrymt i ett hus från 1800-talet. Museivåningen är belägen en trappa upp i byggnaden. Hiss finns ej. Våningen har trösklar och en del smala dörrar.
Välkommen till en visning av professorshemmet i Walmstedtska gården!
- Vi rekommenderar att du kommer ca 10 minuter före visningen.
- Visa upp din biljett i entrén för insläpp.
- Vänligen avboka om du inte kan komma eftersom biljetterna är begränsade.
Avbokning
Du kan avboka din gratisbiljett inne på ditt Billettokonto. Se Hur avbokar jag min gratisbiljett? – Billetto Support för instruktioner -eller- mejla museibutiken@upplandsmuseet.se och ange ditt order-id, namn samt e-postadress.
Arrangör
Stiftelsen Upplandsmuseet är ett kulturhistoriskt länsmuseum för Uppsala län.
Publik verksamhet bedrivs i museibyggnaden (Akademikvarnen) och i
museivåningen professorshemmet i Walmstedtska gården i centrala
Uppsala. I Gamla Uppsala bedrivs verksamhet vid friluftsmuseet
Disagården och Gamla Uppsala museum. Dessutom finns vi på en mängd
platser i hela länet. Hemslöjd på Upplandsmuseet har i uppdrag att främja slöjdverksamheter i region Uppsala och har kurslokal i Kanikenhuset på Västra Ågatan 16. Samlingarna
förvaras i föremålsmagasinet i Morgongåva.
I kansliet på Drottninggatan finns kanslireceptionen och museibiblioteket. Här finns kontor för museets verksamheter.
Lokal
Walmstedtska Gården, Sysslomansgatan 1, 753 10 Uppsala
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
Knacka på hos professorn! Dramatiserad visning för barn.
Från Gratis