Jullunch för Stockholms hemlösa
Jullunch för Stockholms hemlösa
Plats
Datum
Beskrivning
Torsdagen den 17 december kl 11.00 är det jullunch i Kungsan vid Stora scen. Där bjuds alla personer i hemlöshet på skinkmackor och gröt!
Ta ledigt ett par timmar, klä er varmt, kom och hjälp till och smaka årets mest värdefulla skinksmörgås och gröttallrik. Den som inte hinner komma – sprid gärna budskapet!
Nytt för i år är att du nu kan köpa biljetter till jullunchen i förväg. Passa på att bjuda din personal på årets mest välgörande lunch. Eller varför inte ge bort en extra god julklapp!
Det är Johan Turesson och Anders Sewerin från Smaka på Stockholm som tagit initiativet och som tillsammans med Stockholms Stadsmission nu anordnar jullunchen för fjärde året i rad.
och vi får hjälp av:
Stefano Catenacci, Mathias Dahlgren, Fredrik Eriksson, Jacob Holmström, Ulrika Brydling, Christer Svanteson, Jonas Lundgren, Sigrid Bárány, Roland Persson, Sven-Åke Larsson, Viktor Westerlind m.fl. som griljerar skinkor och kokar gröt.
Lasse Lindbom som tar med sina kompisar och ser till att det svänger lite stämningsfullt vid Stora scenen.
Yvonne och Mirjam på Kungsträdgården, Peter på Yellow Line, Jocke på Denckert El, Erik och Håkan på Sanifix, Richard på RGR Security, Micke på Sita och Mats på ICA Maxi Nacka ser till att allt kommer på plats i Kungsan.
Flera leverantörer hjälper oss med all mat och dryck, bl. a. Martin&Servera, Carlsberg, Delicato, Blossa, Bröderna Carlssons Charkuterier och Fazer. Butiksägare i Sickla Köpkvarter som bidragit med värmande julklappar är Naturkompaniet, Intersport och Sealife samt Adidas Outlet och MnO Outlet i Sjöstaden.
Lokal
Kungsträdgården, Jussi Björlings allé 5, 103 91 Stockholm
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
Jullunch för Stockholms hemlösa
Från 100,00 SEK