skip to main content

Event avslutat - Missade du detta event?

Kolla in dessa handplockade kommande!För information om tidigare evenemang, scrolla bara nedåt.
Andra event från arrangören
Laddar...
 
 
Genvägar
Laddar...
 
 
Andra events i samma kategori
Laddar...
 
 
Rekommenderade events
Laddar...
 
 

Hur transporterar vi människor och varor på ett hållbart sätt 2040?

Eventet är avslutat

Hur transporterar vi människor och varor på ett hållbart sätt 2040?

Från Gratis

Plats

Datum

22 mar 2023 08:00 - 09:00

Beskrivning

Vad väntar runt hörnet för Stockholm? För att fördjupa diskussionen om stadens framtid lanserar Fastighetsägarna Stockholm tillsammans med Volante Förlag och idéstudion SN7 en serie frukostsamtal under våren. Samtalen baseras på antologin Stockholm 2040 – 11 berättelser om liv, arbete, kultur och ekonomi i framtidens stad, där experter blickar in i framtiden och tecknar varsin bild av Stockholm.

Välkommen till fyra frukostsamtal med olika teman på Stora Nygatan 7 under våren. Förutom samtal, framtidsspaningar och omvärldsanalys utlovas frukost och mingel.

Hur transporterar vi människor och varor på ett hållbart sätt 2040?

22 mars kl. 08:00 - 09:00.

Utmaningarna är stora för att möta krav på klimatanpassning, framkomlighet i städernas trängsel och drägliga arbetsförhållanden. Framtidens transportsystem handlar om robotar, lastcyklara, självkörande elbilar, mobila paketskåp och nattliga tysta transporter. I all denna utveckling, hur kan vi göra Stockholm mer klimatsmart? Hur kan staden bli mer motståndskraftig mot effekterna av klimatförändringarna som inte går att undvika?


Medverkande: Maria Wetterstrand, vd för Miltton Europe och tidigare språkrör för Miljöpartiet, Maria Stenström, Ansvarig för beteende och mobilitetsfrågor på 2030-sekretariatet, Christoffer Fjellner, oppositionsborgarråd och gruppledare för Moderaterna i Stockholms stad, Anna Nordin, affärsområdeschef för Stockholm på Vasakronan AB

Moderator: Caroline Szyber, styrelseledamot Småföretagarnas riksförbund

Begränsade platser, anmälan krävs. Kaffe och frukostfralla serveras från 7.30. Välkommen!

Lokal

Stora Nygatan 7, Stora Nygatan 7, 111 27 Stockholm

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.

Upptäck mer