Event inställt

HOLY

150,00 SEK

Plats

Datum

14 mar 2020 20:00 - 23:59

Beskrivning

Oceanen presenterar: Holy

Plats: Oceanen, Stigbergstorget
Datum: 14 mars
Tid: 20.00 - 01.00
Åldersgräns: 20 år

HOLY! Aliaset tillhörande umeåsonen Hannes Ferm har vi tidigare främst förknippat med ständigt utforskande musik i närheten av det psykedeliska. Med nya HOLY-albumet Ryder, som släpps 28 februari, kan vi vänta någonting helt annat. Vad? En synthpopskiva. Tillkommen i tätt samarbete med Jacob Haage, vars diskografi bland annat rymmer en av Ferms favoritskivor – Kokoro av El Perro Del Mar. Släppet följs av en miniturne som innefattar följande datum: Slaktkyrkan i Stockholm 28 februari, Plan B i Malmö 13 mars och Oceanen i Göteborg 14 mars.

Nu finns det saker som förenar Ryder med dess föregångare, 2018 års All These Worlds Are Yours. Kvar är Ferms melodikänsla, nyfikenhet och ovilja att stagnera. ”Jag tänkte på vad det skulle innebära att göra saker så annorlunda som möjligt den här gången”, säger Ferm. ”Och det föreföll som att svaret låg i att samarbeta så mycket som möjligt, och i att försöka omfamna ett mer konventionellt popformat utan att för den skull rucka på integriteten.”

Arrangör

Kulturhuset Oceanen is located in the district of Majorna in Gothenburg, Sweden and has been officially running as a culture house since 1995. Oceanen represents innovative scenic concepts with more than 100 public events every year.

Lokal

Oceanen Oceanen, Stigbergstorget 8, 414 63 Göteborg

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.