Guidad tur i Sjömanstornet
Guidad tur i Sjömanstornet
Från Gratis
Plats
Datum
Beskrivning
400 % MER AV SJÖMANSTORNET
De populära visningarna av Sjömanstornet är tillbaka! Denna sommaren med fler tillfällen än förra året. Upplev den storslagna utsikten och få reda på varför tornet upprättades.
Få byggnader representerar Göteborg så starkt som detta monument. Kom och upplev utsikten och ta del av historien bakom. Du får bland annat svar på varför tornet restes och vilka livsöden som gömmer sig bakom några av namnen sockeln.
Biljett
100 kr, gratis för barn/ungdom 0–24 år. Barn och unga under 18 år i vuxet sällskap.
Kommer du in gratis? Tänk på att du ändå måste reservera och visa biljett då det är begränsat antal platser till varje visning. Köp biljett här på Billetto eller i museets reception, 031- 368 35 50. Biljetter som reserverats i vår reception hämtas och betalas senast tre dagar innan respektive tur.
Biljetten gäller inte som entrébiljett till museet.
Tider
Längd cirka 55 minuter.
Lördagar 11.00, 12.00, 13.00 & 14.00*, maj – 15 sep (45 min).
Onsdagar 16.00, 17.00, 18.00 och 19.00*, juni–aug (45 min).
* Visningen på lördagar 14.00 i aug-sep och onsdagar 19.00 i aug sker på engelska.
OBS, ingen visning på Nationaldagen, onsdag 6 juni eller Midsommardagen, lördag 23 juni.
Plats
Vi möts upp i museets entré.
Adress: Karl Johansgatan 1-3. Närmaste hållplats: Stigbergstorget.
Säkerhet & tillgänglighet
Tornets tillgänglighet är starkt begränsad. För att komma upp behöver du gå i en mycket brant trappa eftersom hissen inte går hela vägen upp. Vid utrymning behöver du kunna gå nedför trappen hela vägen ned.
Arrangör
Lokal
Sjöfartsmuseet Akvariet, Karl Johansgatan 1-3, 414 59 Göteborg
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
Guidad tur i Sjömanstornet
Från Gratis