Framtidssagor från Trelleborg - lärande för hållbar utveckling
Framtidssagor från Trelleborg - lärande för hållbar utveckling
Från Gratis
Plats
Datum
Tags
Beskrivning
Framtidssagor från Trelleborg - lärande för hållbar utveckling
Ett real case är ett verklighetsbaserat lärande med ett nära samarbete mellan skola, näringsliv och samhälle; skarpa uppdrag till eleverna där de använder sina kunskaper och de utvecklas i ett verkligt sammanhang vilket skapar motivation och en på-riktigt-upplevelse.
Elever på Söderslättsgymnasiet i Trelleborg tillsammans med elever i grundskolan och förskolan lär sig mer om hållbar utveckling och hållbart företagande, utvecklar språk-, läs- och skrivförmågan och digital kompetens samtidigt som de skapar värde för andra genom en digital sagobok som stärker vårt viktiga läsfrämjande arbete.
Hur skapar vi förutsättningar för elever att rustas för en snabbt föränderlig värld och nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samtidigt som de uppfyller sina drömmar och tar ansvar för att bidra till en hållbar värld? Tillsammans med eleverna, som har en medskapande och utforskande roll, behöver vi tänka om, tänka nytt och tänka kreativt för att kunna förändra och bidra till hållbar utveckling.
Våra elever skapar sina digitala framtidssagor i en inkluderande lärmiljö; det finns varierande uttryckssätt som text, film, teckningar, serier, bygga framtidsrobotar och planetstädare mm – fantasin flödar om hur en hållbar framtid kan se ut med de Globala Målen i fokus. Välkomna att följa skapandet av våra barns och elevers framtidssagor på bloggen: www.framtidssagor.se
Lokal
Söderslättsgymnasiet, S:t Nicolai plan 1, Trelleborg
Vanliga frågor
-
Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?
Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.
-
Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?
Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.
-
Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?
Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.
-
Var hittar jag länken till ett online-event?
Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.
-
Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?
Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.
Framtidssagor från Trelleborg - lärande för hållbar utveckling
Från Gratis