Filosofikafé: Livstid

Filosofikafé: Livstid

Biljetter från Gratis

Online-event

Datum

29 mar 2023 18:00 - 20:00

Beskrivning

Tema: Livstid

Allt levande har en livstid. För några är denna tid lång, för andra kort. För blommor och insekter kanske livet enbart räcker en säsong. Hur lever vi människor i denna oftast ovisst utmätta livstid? Respekterar vi varandras livstid, den tid vi har till förfogande att verkligen leva? Förekommer onödigt lidande och tomma arbetsuppgifter? Hur ger vi tid och rum för varandra?

Format för filosofikaféet: Efter en kort inledning diskuterar gruppen fram olika frågor. En enkel omröstning sker och samtalet fortsätter utifrån den framröstade frågan.
Samtalet bygger på nyfikenhet, lyssnande och mod att tänka tillsammans.

Inga förkunskaper i filosofi behövs och vi låter alla hänga med. Samtalet kan bli allvarligt eller uppsluppet. Förbered din egen fika.

Du behöver ha laddat ner programmet Zoom innan vi startar. Använd Zoom-kamera + mikrofon under samtalet vilket bidrar till att skapa ett tryggt digitalt rum. Anslut 5 minuter i förväg (17.55).

Att delta kostar inget. Det finns max 15 platser per gång. Föranmälan krävs senast dagen innan.

Samtalsledare: Åsa Andersson

Ett arrangemang av ABF Stockholm, Aspuddens bibliotek och Svenska Sällskapet för Filosofisk Praxis.

Välkommen!

Foto: Åsa Andersson

Arrangör

Det här är ett konto för att kunna boka plats på filosofikaféer. Kontakta evenemangets samtalsledare vid frågor. Den här mejlen läses inte.

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.