skip to main content

Familjevisning- Barnen på Walmstedtska gården

Familjevisning- Barnen på Walmstedtska gården

Från Gratis

Plats

Datum

23 feb 2024 13:00 - 13:45

Beskrivning

Entrébiljett till familjevisning av familjen Rydins stora våning på Walmstedtska gården för barn i ålder: 6–9 år. Max 3 biljetter per bokning. Biljetterna är gratisVuxna kan följa med eller vänta i en annan del av museet. OBS! Medföljande vuxna behöver också biljett.
Vi besöker Walmstedtska gården där barnen Sofia, Elisabeth, Herman och Anna bodde under 1800-talets senare del. Hör om deras liv! Vad lekte de med, vad åt de till frukost och varför var de så sällan inne i sin pappas arbetsrum? Max 15 pers.

Välkommen till en visning på Walmstedtska gården!
- Vi rekommenderar att du kommer ca 10 minuter före visningen.
- Visa upp din biljett i entrén för insläpp.
- Vänligen avboka om du inte kan komma eftersom biljetterna är begränsade.


Avbokning och byte av biljetter
Du kan avboka din gratisbiljett inne på ditt Billettokonto. Se Hur avbokar jag min gratisbiljett? – Billetto Support för instruktioner  -eller-  mejla museibutiken@upplandsmuseet.se och ange ditt order-id, namn samt e-postadress.
Vill du byta till en annan dag/visning avboka och sedan boka nya biljetter till den önskade visningen.

Arrangör

Stiftelsen Upplandsmuseet är ett kulturhistoriskt länsmuseum för Uppsala län.

Publik verksamhet bedrivs i museibyggnaden (Akademikvarnen) och i museivåningen professorshemmet i Walmstedtska gården i centrala Uppsala. I Gamla Uppsala bedrivs verksamhet vid friluftsmuseet Disagården och Gamla Uppsala museum. Dessutom finns vi på en mängd platser i hela länet. Länshemslöjdskonsulenter är en del av Upplandsmuseet och finns i Kanikenhuset på Västra Ågatan 16. Samlingarna förvaras i föremålsmagasinet i Morgongåva.

I kansliet på Drottninggatan finns kanslireceptionen och museibiblioteket. Här finns kontor för museets verksamheter.

Lokal

Walmstedtska gården, Sysslomansgatan 1, 75310 Uppsala

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.

Rekommenderade events
Genvägar
Upptäck mer