Entrébiljetter Liljevalchs

Gratis - 120,00 SEK

Plats

Flera tidpunkter

1 april 2022 - 12 juni 2022

Beskrivning

På den här sidan förköper du biljetter till Liljevalchs. Bokningsavgift tillkommer. 
Det går också bra att köpa biljett i entrén vid besökstillfället.

Liljevalchs öppettider: 
måndag 11-17, tisdag 11-19, onsdag 11-17, torsdag 11-19, fredag-söndag 11-17

Avvikande öppettider:
  
Torsdag 26 maj, öppet 11-17 
Fredag 24 juni, STÄNGT 
Lördag 25 juni, STÄNGT 
Söndag 26 juni, STÄNGT


Observera starttiden för din biljett. 
Kom tidigast på den utsatta starttiden. Inget insläpp före biljettens starttid.
Du kan stanna så länge du önskar eller tills konsthallen stänger. 

Återköp och byten av biljetter 
Det går inte att ändra dag eller tidpunkt för köpta biljetter.
Köpta biljetter återlöses endast i händelse av att konsthallen måste hålla stängt. Vid en sådan händelse återbetalas biljetterna utan att du som köpare behöver göra något.


Utställningsprogram
Film om Liljevalchs+, 5 - 29 maj 
Iakttagelser – elva svenska smyckeskonstnärer, 6 maj - 4 september 
Vårsalongen 100 år, 20 maj - 4 september 
Yinka Shonibare, 3 juni - 4 september 
Julia Peirone, 3 juni - 4 september

Läs mer om utställningarna på Liljevalchs hemsida.

Arrangör

Liljevalchs utställningsprogram vänder sig både till den riktigt breda publiken och till dem som är särskilt intresserade av vissa konstnärskap eller konst- och formriktningar. Varje nytt konstår inleds med den välkända jurybedömda Vårsalongen.

Liljevalchs tillhör Stockholms stad och invigdes 1916 som den första självständiga och offentliga konsthallen för samtidskonst i Sverige. Den äldsta byggnaden är ritad av arkitekten Carl Bergsten och den nya tillbyggnaden Liljevalchs+ är ritad av Wingårdh Arkitektkontor med Gert Wingårdh och glaskonstnären Ingegerd Råman. Konsthallen Liljevalchs ligger på natursköna Djurgården i Stockholm. 

Lokal

Liljevalchs Liljevalchs, Djurgårdsvägen 60, 115 21 Stockholm

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.