Eventet är avslutat

Att leda filosofikafé online

Gratis

Plats

Datum

9 maj 2020 10:30 - 30 maj 2020 12:30

Beskrivning

Att leda filosofikafé online

Välkommen på kurs i att leda filosofikafé online. Första tillfället går vi igenom hur man kan lägga upp ett filosofikafé som hålls på distans. Vi går igenom struktur och praktiska saker att tänka på. Efter det har vi ett filosofikafé för att se hur det fungerar i praktiken. Mellan kurstillfälle ett och två har du till uppgift att själv prova att leda ett filosofikafé online. Man kan gärna göra det med släkt och vänner på en anspråkslös nivå. Vid det andra kurstillfället går vi igenom erfarenheter och tips på hur man går vidare. Om det finns utrymme har vi även här ett kortare filosofikafé.

I kursen ingår en steg-för-steg-lista över hur du kan bygga upp ett filosofikafé online och förslag på ämnen att utgå ifrån. För att underlätta genomgång av samtalsdygder på ditt eget filosofikafé får du dem i powerpoint- och pdf-format som du kan använda.

Efter avslutad kurs får du ett intyg från Svenska Sällskapet för Filosofisk Praxis (SSFP).

Datum: Lördag 9/5 och lördag 30/5.
Tid: 10.30–12.30 båda dagarna (inloggning 10.15–10.20.)
Plats: OBS! Online via Zoom. Mejl med länk till mötet kommer till adressen du anger vid bokningen, kolla skräpkorgen om det inte kommit fram dagen innan. 

Anmälan: Senast 7/5.
Antal: Max 15 deltagare.
Förkunskaper: Det behövs inga förkunskaper, kursen är öppen för alla ssfps medlemmar. Även erfarna samtalsledare är välkomna. Läs mer om medlemskap i ssfp här.
Kostnad: Gratis.

Kursledare: Sofia Wrangsjö.



Arrangör

Är du intresserad av filosofi – av livets stora frågor, etik, politik? Vill du besöka ett filosoficafé, lära dig mer om hur man kan filosofera eller utbilda dig till samtalsledare?
Svenska sällskapet för filosofisk praxis, SSFP är en förening för filosofer, filosofiska praktiker och för dig som vill filosofera med andra.

Lokal

Krukmakargatan 22, 118 51 Stockholm

Vanliga frågor

  • Jag har inte mottagit min biljett via mail. Vad ska jag göra?

    Det första du kan göra är att kontrollera din spam/skräppost och mailet hamnat där. Dina biljetter skickades som en bilaga och kan ses som spam eller skräppost av vissa e-posttjänster. Du kan alltid också hitta dina biljetter under fliken "Mina biljetter" när du är inloggad på ditt Billettokonto, antingen på webbläsaren eller i vår app. För mer information, läs här.

  • Jag önskar avboka min biljett och få biljetten återbetalad. Vad ska jag göra?

    Det är arrangören som beslutar om återbetalning av biljetter på deras event. Du bör därför kontakta dem direkt för att höra vilka möjligheterna är just för dig. Du hittar deras mailadress i ditt orderbekräftelsemail eller genom att gå in på deras arrangörssida och klicka på "Kontakta arrangören". För mer information, läs här.

  • Jag har registrerat mig på väntelistan, vad händer nu?

    Om fler biljetter blir tillgängliga kommer du, tillsammans med andra som registrerat sig på väntelistan, att meddelas om detta via mail. Köp av de tillgängliga biljetterna sker därefter enligt först-till-kvarn-principen. För mer information, läs här.

  • Var hittar jag länken till ett online-event?

    Vanligtvis tillhandahåller arrangören av eventet detaljerna i orderbekräftelsen som du mottar via mail efter köp eller så kan det hända att arrangören skickar ett uppföljande mail med en länk till deras online-event. Du kan även kika in på eventsidan där du finner arrangörens beskrivning av eventet. För mer information, läs här.

  • Vad är avbeställningsförsäkring och varför skulle jag behöva det?

    Med avbeställningsförsäkringen kan du vid vissa oförutsedda händelser som hindrar dig att delta i ett eventet, begära en återbetalning. För mer information, läs här.