Zum Hauptinhalt springen
Veranstaltung beendet - Haben Sie diese Veranstaltung verpasst? Sehen Sie sich diese handverlesene Auswahl an!Für Details zu vergangenen Veranstaltungen scrollen Sie einfach nach unten.

Laden...

 
 

Andere Veranstaltungen dieses Veranstalters

Wiederholte Besuche von Veranstaltungen

Laden...

 
 
  • Bist du ein Veranstalter?

    Maximiere den Erfolg Deines Events mit Billetto - der Ticketing-Plattform, die Ihnen hilft, mehr Tickets zu verkaufen, einfacher zu promoten und Zeit zu sparen.

  • Möjligheter och frustration på väg mot ett smartare arbetsliv

    Veranstaltung beendet

    Möjligheter och frustration på väg mot ett smartare arbetsliv

    Ab 300,00 SEK

    Online-Veranstaltung

    Datum

    16. Mai 2024, 09:00 Uhr - 12:00
    Billetto Peace of Mind
    Buchen Sie mit Vertrauen: Billetto garantiert eine Rückerstattung für stornierte Veranstaltungen, damit Sie sich keine Sorgen machen müssen. Erfahre mehr
    Akzeptierte Zahlungsarten:

    Beschreibung

    Välkommen till en digital konferens för att ge tillfälle till dialog i ämnet kring vägen till ett smartare arbetsliv, till att dela erfarenheter och idéer, lära och utveckla tillsammans – och kanske knyta nya, spännande kontakter

    De senaste åren har våra arbetssätt förändrats. Pandemin visade vägen för möjligheterna med flexibilitet för många (om än inte för alla) att göra stora delar av sitt arbete var som helst ifrån.

    Friktion, motstånd och farhågor och kanske tankar om att det var bättre förr hörs ständigt i debatten, men även glädjen över flexibiliteten, minskad stress och hälsosammare arbetsliv.

    Det är inte längre bara en fråga om var vi arbetar, utan om hur vi arbetar tillsammans på olika sätt, hur vi leder på distans och hur vi bevarar en känsla av samhörighet.

    Vänta dig alltså inte ett vanligt webbinarum som du kan slölyssna dig igenom samtidigt som du försöker multitasking vid sidan om. Vi talar deltagande eller åtminstone aktivt lyssnande.


    Konferensen för dig som:

    • Vill få hybridarbetet att löpa smidigt
    • Vill samla argument och fakta i ämnet
    • Är nyfiken, frustrerad eller förvirrad kring de förändrade arbetssätten och hur de bäst hanteras
    • Vill testa idéer och argument
    • Vill vara en attraktiv arbetsgivare som fångar upp talangerna som inte vill jobba som “förr i världen”

    Praktisk info

    • Avgiften för att delta är 300 kr.
    • Av det är 24 kr administrativa avgifter som inte kan återbetalas (läs mer sist på sidan om avbokning och inställt evenemang). Ungefär som när du köper avbokningsbar/ombokningsbar biljett på SJ.
    • Du kan betala med kort eller Google/Apple Pay. (Swish och Klarna kostar extra så det hoppade vi över.)
    • Få in konferensen enkelt i din kalender: När du köpt din biljett kommer du till en ny sida. Högst upp på den (till höger på dator) finns en knapp Lägg till i kalendern för att enkelt lägga till eventet i kalendern om du använder Outlook eller Google Kalender. Använd den. (Den länk som du får i mailbekräftelsen fungerar inte lika enkelt.)
    • På samma sida kommer du att få några frågor för att vi ska kunna förbereda konferensen på bästa sätt. Även om flera står markerade som obligatoriska behöver du inte svara på dem genast. Om du väntar med att svara kommer påminnelser via mail.
    • Du kommer att få automatiska påminnelser 48 timmar och 15 minuter i förväg och dessutom några andra mail från oss med förberedande information.
    • Kvitto för du med bekräftelsen. Som avsändare står Brightsider AB, Peter Bjellerups bolag. Tankesmedjan är ju inte en juridisk person så vi är tvungna att lösa det så.

    Tankesmedjan för ett smartare arbetsliv

    Tankesmedjans för ett smartare arbetsliv mål är att främja en arbetsmiljö som balanserar produktivitet, välmående och hållbarhet.

    Det gör vi dels genom att dela med oss av kunskap, insikter och idéer om hur arbetslivet kan göras smartare, dels genom att skapa möten för kunskapsutbyte och diskussioner om ett smartare arbetsliv.

    Detta är ett tillfälle till det senare. Dialogen och utbytet är kärnan i detta event. Därför har vi tänkt göra detta som ett Open Space - online.


    Om Open Space-formatet

    Open Space är en fri form för möten som maximerar deltagarnas möjlighet att själva påverka vad som diskuteras och vilka diskussioner de själva engagerar sig i.

    Vi har tänkt göra detta digitalt med hjälp av Welo som är en plattform för virtuella konferenser, där deltagarna själva kan "mingla" runt på skärmen bland olika grupper som diskuterar olika ämnen. Se gärna klippet ovanför där Johan visar och berättar om Welo. (2.28)

    1. Vi skickar ut en introduktion till Welo och Open Space-processen för egen "onboarding" i förväg för att minimera startsträckan under konferensen.
    2. Mötesledningen sätter ramarna och förklarar processen för deltagarna (och låter deltagarna träna lite i Welo).
    3. Deltagarna skapar vilka ämnen som ska diskuteras, faciliterat av mötesledningen.
    4. Självstyrande samtalsgrupper bildas och fördelar sig i Welo-miljön.
    5. Deltagare väljer självständigt i vilka grupper de vill delta.
    6. När man är "mätt" på diskussionen i en grupp, minglar man vidare till en annan.
    7. Vissa grupper kanske splittras i mindre och andra dör ut.
    8. Vår förhoppning är att grupperna själva löpande gör dokumentation om kring diskussionerna (verktyg för hur det görs fixar vi).
    9. Innan vi avslutar samlas vi i storgrupp och utbyter reflektioner

    Se gärna klippet ovan där Ewa och Peter, Open Space-rookies ställer frågor om Open Space och de lite mer erfarna Karro och Mårten svarar. (14.48)

    Du kan fylla flera olika roller i ett Open Space. Vilken passar dig?

    Avbokning/Inställd konferens

    För att få en fungerande dynamik i Open Space-formatet behövs en kritisk massa.

    Därför, för att minska risken att anmälda deltagare inte dyker upp när det gäller, tar vi en avgift på 300 kr

    Skulle du få förhinder kan du överlåta din biljett till någon annan. Vill du ändå avboka återbetalas beloppet minus de administrativa avgifter vi fått betala.

    Vi tror att den kritiska massan ligger på minst 25 deltagare.

    Därför kommer vi bara att genomföra om vi får minst 35 anmälningar. (Vi räknar ändå med att inte alla anmälda dyker upp). Då gäller samma princip för återbetalning som vid avbokning.

    Veranstalter

    Tankesmedjan för ett smartare arbetsliv är en grupp forskare, konsulter och praktiker som verkar för ett mer hållbart, produktivt och välmående arbetsliv - ett smartare arbetsliv helt enkelt.

    Med olika bakgrund, perspektiv och expertiser arbetar vi tillsammans för att generera insikter och skapa förändring.

    Det gör vi genom att ordna föreläsningar, diskussioner och konferenser och genom att sprida erfarenheter, forskning och inspiration – främst på LinkedIn. Vi ger också ofta svar på tal, med fakta och forskning, när mossiga tyckare försöker backa bandet och tvinga medarbetare och kollegor tillbaka till kontoret utan vederhäftiga fakta eller argument.

    För oss är det inte en fråga om att allt arbete ska som går att göra på distans också ska göras på distans utan snarare en fråga om att ha flexibilitet och tillit att medarbetarna själva kan avgöra och koordinera var och hur de gör sitt arbete på bästa sätt.

    Referenten

    Johan Victor
    Huvudfacilitator
    Peter Bjellerup
    Facilitator
    Mårten Westberg
    Facilitator

    FAQ

    • Ich habe mein Ticket nicht per Mail erhalten. Was soll ich tun?

      Das erste was zu tun ist, ist dein Spam/Junk Filter und deine Inbox zu überprüfen. Deine Tickets wurden als Anhang verschickt und können von manchen Email-Diensten als Spam markiert werden. Alternativ kannst du deine Tickets immer in deinem Billetto-Account finden, welcher über einen Browser oder die Billetto-App verfügbar ist. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.

    • Ich möchte meine Tickets stornieren und eine Erstattung erhalten. Was soll ich tun?

      Die Genehmigung einer Erstattung erfolgt ausschließlich durch Beurteilung des Veranstalters. Du solltest sie kontaktieren, um herauszufinden welche Möglichkeiten dir zur Verfügung stehen. Um dich mit einem Eventveranstalter in Verbindung zu setzen, antworte einfach auf die Bestätigungsemail oder nutze das "Veranstalter kontaktieren" Formular auf ihrem Profil. Für mehr Hilfe damit, hier lesen.

    • Ich habe mich auf der Warteliste registriert, was passiert nun?

      Falls mehr Tickets verfügbar werden, wirst du benachrichtigt (per Email), sowie andere der Liste beigetreten sind. Käufe finden auf einer First-come-first-serve Basis statt. Für mehr Information, hier lesen.

    • Wo finde ich den Link zu einem Online-Event?

      Sieh auf der Bestätigungsseite oder in deiner Bestätigungsmail nach. Normalerweise teilt der Veranstalter die Details in der Bestätigungsmail mit oder er könnte dir eine Follow-up-Mail mit einem Link zum Online-Event zukommen lassen. Du könntest eventuell auch die Eventbeschreibung aus Billetto durchlesen, wo Veranstalter beschreiben sollten,wie man dem Event online beitritt. Für mehr Info, hier lesen.

    • Was ist Erstattungsschutz und wieso brauche ich ihn?

      Erstattungsschutz sichert dich ab, falls unvorhergesehene und unumgängliche Umstände dich daran hindern, am Event teilzunehmen. Für mehr Info, hier lesen.

    Veranstaltung beendet

    Möjligheter och frustration på väg mot ett smartare arbetsliv

    Upptäck mer