Spring til hovedindhold
Event afsluttet - Gik du glip af denne event? Se disse spændende events i stedet! Er du her for detaljer om det tidligere event, bare scroll ned.

Indlæser.....

 
 

Andre events fra arrangøren

Genbesøg events

Indlæser.....

 
 
  • Arrangerer du events?

    Billetto er platformen for dig, der ønsker at sælge flere billetter og samtidig spare tid på billetadministration.

  • Möjligheter och frustration på väg mot ett smartare arbetsliv

    Afholdt event

    Möjligheter och frustration på väg mot ett smartare arbetsliv

    Fra SEK 300,00

    Online-event

    Dato

    16 maj 2024 kl. 09:00 - 12:00
    Billetto Peace of Mind
    Du kan trygt booke hos os: Billetto garanterer refundering via tilbagebetaling for aflyste events. Læs mere
    Accepterede betalingsmetoder:

    Beskrivelse

    Välkommen till en digital konferens för att ge tillfälle till dialog i ämnet kring vägen till ett smartare arbetsliv, till att dela erfarenheter och idéer, lära och utveckla tillsammans – och kanske knyta nya, spännande kontakter

    De senaste åren har våra arbetssätt förändrats. Pandemin visade vägen för möjligheterna med flexibilitet för många (om än inte för alla) att göra stora delar av sitt arbete var som helst ifrån.

    Friktion, motstånd och farhågor och kanske tankar om att det var bättre förr hörs ständigt i debatten, men även glädjen över flexibiliteten, minskad stress och hälsosammare arbetsliv.

    Det är inte längre bara en fråga om var vi arbetar, utan om hur vi arbetar tillsammans på olika sätt, hur vi leder på distans och hur vi bevarar en känsla av samhörighet.

    Vänta dig alltså inte ett vanligt webbinarum som du kan slölyssna dig igenom samtidigt som du försöker multitasking vid sidan om. Vi talar deltagande eller åtminstone aktivt lyssnande.


    Konferensen för dig som:

    • Vill få hybridarbetet att löpa smidigt
    • Vill samla argument och fakta i ämnet
    • Är nyfiken, frustrerad eller förvirrad kring de förändrade arbetssätten och hur de bäst hanteras
    • Vill testa idéer och argument
    • Vill vara en attraktiv arbetsgivare som fångar upp talangerna som inte vill jobba som “förr i världen”

    Praktisk info

    • Avgiften för att delta är 300 kr.
    • Av det är 24 kr administrativa avgifter som inte kan återbetalas (läs mer sist på sidan om avbokning och inställt evenemang). Ungefär som när du köper avbokningsbar/ombokningsbar biljett på SJ.
    • Du kan betala med kort eller Google/Apple Pay. (Swish och Klarna kostar extra så det hoppade vi över.)
    • Få in konferensen enkelt i din kalender: När du köpt din biljett kommer du till en ny sida. Högst upp på den (till höger på dator) finns en knapp Lägg till i kalendern för att enkelt lägga till eventet i kalendern om du använder Outlook eller Google Kalender. Använd den. (Den länk som du får i mailbekräftelsen fungerar inte lika enkelt.)
    • På samma sida kommer du att få några frågor för att vi ska kunna förbereda konferensen på bästa sätt. Även om flera står markerade som obligatoriska behöver du inte svara på dem genast. Om du väntar med att svara kommer påminnelser via mail.
    • Du kommer att få automatiska påminnelser 48 timmar och 15 minuter i förväg och dessutom några andra mail från oss med förberedande information.
    • Kvitto för du med bekräftelsen. Som avsändare står Brightsider AB, Peter Bjellerups bolag. Tankesmedjan är ju inte en juridisk person så vi är tvungna att lösa det så.

    Tankesmedjan för ett smartare arbetsliv

    Tankesmedjans för ett smartare arbetsliv mål är att främja en arbetsmiljö som balanserar produktivitet, välmående och hållbarhet.

    Det gör vi dels genom att dela med oss av kunskap, insikter och idéer om hur arbetslivet kan göras smartare, dels genom att skapa möten för kunskapsutbyte och diskussioner om ett smartare arbetsliv.

    Detta är ett tillfälle till det senare. Dialogen och utbytet är kärnan i detta event. Därför har vi tänkt göra detta som ett Open Space - online.


    Om Open Space-formatet

    Open Space är en fri form för möten som maximerar deltagarnas möjlighet att själva påverka vad som diskuteras och vilka diskussioner de själva engagerar sig i.

    Vi har tänkt göra detta digitalt med hjälp av Welo som är en plattform för virtuella konferenser, där deltagarna själva kan "mingla" runt på skärmen bland olika grupper som diskuterar olika ämnen. Se gärna klippet ovanför där Johan visar och berättar om Welo. (2.28)

    1. Vi skickar ut en introduktion till Welo och Open Space-processen för egen "onboarding" i förväg för att minimera startsträckan under konferensen.
    2. Mötesledningen sätter ramarna och förklarar processen för deltagarna (och låter deltagarna träna lite i Welo).
    3. Deltagarna skapar vilka ämnen som ska diskuteras, faciliterat av mötesledningen.
    4. Självstyrande samtalsgrupper bildas och fördelar sig i Welo-miljön.
    5. Deltagare väljer självständigt i vilka grupper de vill delta.
    6. När man är "mätt" på diskussionen i en grupp, minglar man vidare till en annan.
    7. Vissa grupper kanske splittras i mindre och andra dör ut.
    8. Vår förhoppning är att grupperna själva löpande gör dokumentation om kring diskussionerna (verktyg för hur det görs fixar vi).
    9. Innan vi avslutar samlas vi i storgrupp och utbyter reflektioner

    Se gärna klippet ovan där Ewa och Peter, Open Space-rookies ställer frågor om Open Space och de lite mer erfarna Karro och Mårten svarar. (14.48)

    Du kan fylla flera olika roller i ett Open Space. Vilken passar dig?

    Avbokning/Inställd konferens

    För att få en fungerande dynamik i Open Space-formatet behövs en kritisk massa.

    Därför, för att minska risken att anmälda deltagare inte dyker upp när det gäller, tar vi en avgift på 300 kr

    Skulle du få förhinder kan du överlåta din biljett till någon annan. Vill du ändå avboka återbetalas beloppet minus de administrativa avgifter vi fått betala.

    Vi tror att den kritiska massan ligger på minst 25 deltagare.

    Därför kommer vi bara att genomföra om vi får minst 35 anmälningar. (Vi räknar ändå med att inte alla anmälda dyker upp). Då gäller samma princip för återbetalning som vid avbokning.

    Arrangør

    Tankesmedjan för ett smartare arbetsliv är en grupp forskare, konsulter och praktiker som verkar för ett mer hållbart, produktivt och välmående arbetsliv - ett smartare arbetsliv helt enkelt.

    Med olika bakgrund, perspektiv och expertiser arbetar vi tillsammans för att generera insikter och skapa förändring.

    Det gör vi genom att ordna föreläsningar, diskussioner och konferenser och genom att sprida erfarenheter, forskning och inspiration – främst på LinkedIn. Vi ger också ofta svar på tal, med fakta och forskning, när mossiga tyckare försöker backa bandet och tvinga medarbetare och kollegor tillbaka till kontoret utan vederhäftiga fakta eller argument.

    För oss är det inte en fråga om att allt arbete ska som går att göra på distans också ska göras på distans utan snarare en fråga om att ha flexibilitet och tillit att medarbetarna själva kan avgöra och koordinera var och hur de gör sitt arbete på bästa sätt.

    Headliner

    Johan Victor
    Huvudfacilitator
    Peter Bjellerup
    Facilitator
    Mårten Westberg
    Facilitator

    FAQ

    • Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?

      Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .

    • Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?

      De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .

    • Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?

      Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .

    • Hvor finder jeg linket til et online event?

      På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .

    • Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?

      Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .

    Afholdt event

    Möjligheter och frustration på väg mot ett smartare arbetsliv

    Upptäck mer