Mixa print – maxa effekten
Mixa print – maxa effekten
Fra SEK 495,00
Sted
Dato
Beskrivelse
Välkommen till en förmiddag med effektiv marknadsföring i fokus!
För dig som arbetar med marknadsföring och kommunikation har de senaste decennierna inneburit en explosion av nya möjligheter. Med de elektroniska medierna har det kommit en uppsjö nya kanaler att välja mellan, kanaler som alla har sina styrkor och fördelar.
Men utvecklingen har också inneburit att det blivit svårare att välja. Vilken kanal är egentligen mest effektiv?
På senare tid har flera olika undersökningar pekat ut svaret: bäst effekt får du när du kombinerar olika kanaler. Till exempel tenderar den som sett en annons i dagspressen att oftare notera en annons från samma varumärke online, och dessutom agera på denna i större utsträckning. Och den som har fått ett DR från ett visst varumärke, tenderar att uppmärksamma också reklamfilmen eller videoannonsen i större utsträckning.
Nu har du möjlighet att lära dig mer om hur print i mediemixen ökar effekten av din marknadsföring.
På Mixa print-dagen den 2 juni möter du medieexperter, annonsörer och kreatörer som alla har viktiga lärdomar om effekten av att arbeta i flera medier och kanaler parallellt.
Talare:
Staffan Hultén, analysansvarig Research and Analysis of Media (RAM)
RAM har mätt effekten av 100 000-tals annonser både on- och offline. Det ger Staffan Hultén en närmast unik insikt i vad som verkligen fungerar i annonsväg.
På Mixa print – maxa effekten berättar Staffan om samspelet mellan marknadsföring i olika medier.
Klara Eide och Bjarte Eide, strategidirektör respektive vd M&C Saatchi Stockholm
M&C Saatchi Stockholm är en ung byrå med många namnkunniga digitalproffs bland grundarna. Det är också en byrå som gång på gång sedan starten väckt stor uppmärksamhet med printreklam för kunder som Carlsberg och Hemköp.
Vad bidrar print med i mediemixen när M&C Saatchi Stockholm skapar reaktioner för sina uppdragsgivare? Hör två av grundarna Klara Eide och Bjarte Eide berätta.
Emelie Gessner, marknadschef Byggmax
Byggmax är idag en av de starkaste aktörerna på den svenska gör-det-själv-marknaden. Dit har de kommit mycket tack vare en konsekvent affärsplan och en profilerande marknadsföring där print och DR har en central roll. På Mixa print-dagen berättar Emelie Gessner, marknadschef på Byggmax, om hur de balanserar deras kanaler för att maximera igenkänningen och stärka deras marknadsposition. Dessutom om hur innovativa trycksaker ger dem extra uppmärksamhet på events.
PostNord
Årets upplaga av DR-monitorn – PostNords undersökning om våra mottagare egentligen tycker om fysisk direktreklam – har just släppts. Under Mixa print-dagen berättar de om det viktigaste från undersökningen. Dessutom får vi insikter från Behind the Mind, en neuromarketingundersökning som visar hur en kombination av print och digitalt påverkar reklameffekten.
Seminariet sponsras av Papyrus.
Välkommen!
Lokation
Teater Pero, Sveavägen 114, 11350 Stockholm
FAQ
-
Jeg har ikke modtaget min billet via e-mail. Hvad skal jeg gøre?
Det første du skal gøre, er at tjekke spam, uønsket post samt reklame mappen, da vi desværre nogle gange smide derhen. Det skyldes dine billetter er sendt som vedhæftet fil og det kan betrægtes som spam af nogle systemer. Alternativt kan du altid finde dine billetter ved at logge ind på din Billetto konto, som du kan tilgå via vores app eller browser. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg ønsker at annullere min billet og modtage en refusion. Hvad skal jeg gøre?
De fleste billetter kan desværre ikke altid refunderes. Men du er altid velkommen til at kontakte arrangøren direkte, for at se om de er villige til at acceptere din forespørgsel om en refundering. Du kan kontakte arrangøren ved at klikke på arrangør og dernæst kontakt eller besvare din ordrebekræftelse. For mere hjælp, læs her .
-
Jeg har skrevet mig på ventelisten, hvad sker der nu?
Hvis flere billetter bliver tilgængelige, vil du få besked (via e-mail) sammen med de andre som er tilmeldt ventelisten. Det er efter først-til-mølle-princippet. For mere information, læs her .
-
Hvor finder jeg linket til et online event?
På ordrebekræftelsessiden ved genenmført køb eller på ordrebekræftelsen sendt til dig på mail. Normalt vil arrangøren af eventet oplyse dig om dette i din ordrebekræftelses email, som du modtager fra os, eller efter ordren er booket sende dig en email med de informationer du skal bruge. Du kan også læse event beskrivelsen, da de kan have oplyst det der, hvordan du får adgang til eventet. For mere information, læs her .
-
Hvad er en billetforsikring, og hvorfor skulle jeg have brug for det?
Med billetforsikringen har du mulighed for at modtage en refusion, ved nogle uforudsete hændelser gennem ERV. For mere information, læs her .
Mixa print – maxa effekten
Fra SEK 495,00