Hantering av kändisevenemang är en lukrativ bransch…för dem som är lyckliga eller tillräckligt arbetskraftiga för att bli en del av det.
Har du lekat med tanken på att ordna ett kändisevenemang? Då är det en bra idé att göra någon marknadsundersökning och förstå vad det innebär att vara en chef för kändisevenemang.
Vi har gjort det tunga jobbet åt dig i den här artikeln, där vi…
- Tittar på vad en chef för kändisevenemang gör
- Hur de skiljer sig från vanliga evenemangshanterare
- Hur du kan bli en (om du så önskar)
- Vart du kan hyra hanteringsföretag för kändisevenemang
Billetto är en biljettplattform som hjälper dig att hantera, marknadsföra och hålla evenemang. Skapa en evenemangssida och börja sälja billjetter på bara 5 minuter.
SKAPA EVENT >>
Vad är rollen som ett hanteringsföreretag för kändisevenemang?
Arbetet med en chefer för kändisevenemang kan bäst beskrivas som evenemangshantering på steroider. Det är allt som arrangörerna är vana vid, men mycket större och mycket dyrare.
Som med en vanlig evenemangshanterare måste en för just kändisar…
- Kommunicera med ett brett utbud av människor
- Hantera marknadsföring och publicitet
- Organisera logistik
- Förhandla med lokaler och leverantörer
- Hantera säkerhets- och riskbedömning
- Se till att allt är gjort med strängaste konfidentialitet
Så på utsidan ser det som att ”kändis” -kvalificatorn inte lägga mycket till jobbeskrivningen…eller gör det?
Hantering av kändisevenemang vs ”vanlig” evenemangshantering
Hantera en kändis och organisera deras evenemang kanske inte verkar så mycket annorlundare än att hantera vanliga dödliga.
Det finns dock några viktiga skillnader att vara medveten om när du hanterar högprofilerade klienter som är vana vid att alltid ha strålkastare på sig.
Den allmänna konsensusen bland personer som har arbetat med kändiskunder samanfattas ner till dessa fem punkter:
- Det är lätt att bli alldels tagen av hypen av kändisens livsstil. Men bli inte det.
- Hantera dina kunders förväntningar extra noggrant. De är vana vid att få vad de vill ha.
- Stjäl inte strålkastaren genom att be om offentliga godkännanden. Det gör att du ser desperat ut.
- Undvik skvaller om dina kunder. Det bryter förtroendet och är dåligt för företag.
- Skär inte ner på dina priser för att få kunderna. De har råd med det och kommer att få dig att arbeta för det.
Populära hanterare av kändisevenemang
Mycket av jobbet kändis händelse chefer hänför sig till de många utmärkelserna visar sina kunder delta. Men de handlar också om extravaganta bröllop, födelsedagar och andra firande.
Vi kan identifiera viktiga skillnader mellan hantering av kändisevenemang och ”vanlig” evenemangshantering genom att titta på några av de bästa planerarna inom kändisevenemang.
1. Mindy Weiss
Mindy Weiss har organiserat många företagsevenemang men är mest känd som en av världens mest kända bröllopsplanerare. Hennes kunder inkluderar Fergie, Ellen Degeneres och Gwen Stefani.
2. Colin Cowie
Colin Cowie är en hanterare för kändisevenemang som specialiserat sig på dekoration. Han är en regelbunden värd på Today Show och har arbetat med Kim Kardashian och Oprah Winfrey.
3. Sharon Sacks
Sharon Shacks är en annan planerare som har arbetat med George Clooney och Kanye West.
4. Yifat Oren & Stefanie Cove
Oren och Cove driver kändisevenemangs företaget Party Slate som är känt för att skapa förgyllda tårtor och flygande orkidéer. De har jobbat för Anne Hathaway och Natalie Portman.
5. Marcy Blum
Marchy Blum specialiserar sig på blomdekorationer och exotiska platser. Hon har varit med i tidningen Architectural Digest och har arbetat för Kevin Spacey och LeBron James.
Hur man blir en planerare av kändisevenemang
På grund av de höga kraven som kändisar förväntar sig av sina evenemangshanterare kan det verka som ett omöjligt uppdrag att få en fot i dörren till hantering av kändisevenemang.
Du kommer att behöva mycket erfarenhet av att arbeta med premiumkunder. Och du kommer definitivt att behöva nätverka mycket så att du vet rätt personer som kan presentera dig för kändisarna.
Det finns dock andra sätt som kan hjälpa dig att få dig i rätt riktning. Du kan vara volontär för evenemang som omfattar kändisar, till exempel prisutställningar och sportevenemang.
Den erfarenhet du får från sådana volontär möjligheter ser i alla fall bra ut på ditt CV. Men du kan till och med hitta dig själv framför dina framtida kändis kunder. Du kan också ta en titt på kurser för evenemangshantering som specialiserar sig på kändisevenemang.
Tips: Titta på arbetsplatser som annonserar volontärmöjligheter för kändisevenemang som du kan söka till.
Så här hittar du företag för företagsevenemang
Vill du organisera ett kändisevenemang, men det inte din kopp av te att hantera ett sådant evenemang? Då måste du skaffa dig tjänster från ett etablerat proffs inom fältet.
Låt oss ta en titt på några av de mest kända företagen för hantering av företagsevenemang på den internationella scenen. Det är värt att notera att dessa företag naturligtvis vet vad de ska betala för sitt arbete.
1. Bassett Events
Bassett Events har imponerande banbrytande insamlingar, bröllop och privata fester. Deras kunder inkluderar ingen annan än Snoop Dogg, som har anställt dem för att planera sina evenemang.
2. MKG Marketing
MKG Marketing är ett företag som specialiserar sig på privata evenemang för kändisar som Janet Jackson och Jessica Simpson. De har också arbetat med produktlanseringar för företag som Ray-Ban.
3. David Tutera
Bakom namnet David Tutera är ett stort team som organiserar kändisbröllop. Tutera själv är en prisbelönt designer av bröllopsklänningar och är till och med värd för sin egen tv-show.
4. A Perfect Event
A Perfect Event är företaget med kändisevenemangs hanteraren Debi Lilly, som driver en butik som säljer blommiga dekorationer. Hon har arbetat med kändisar som Oprah Winfrey och varumärken som Luis Vuitton.
5. Rafanelli Events
Rafanelli Events är ett av de mer produktiva bolagen för kändisevenemang på vår lista. De organiserar över 100 evenemang varje år, till exempel Clintons och Obamas.
6. Quintessentially Events
Quintessentially Events är ett internationellt företag som hanterar kändisevenemang. De har etablerat sig som marknadsledande inom bröllop, företags- och privatevenemang sedan 2005.
7. Wonderland
Wonderland beskriver sig som ett kreativt ledande företag för hantering av evenemang. De specialiserar sig i allt från resor och teknik till lyx och detaljhandel.
8. Eventive Marketing
Eventive Marketing faller i kategorin av företag inom kategorin hantering av evenemang. I stället för enskilda kändisar arbetar de med varumärken som HBO och T-Mobile.
Billetto är en biljettplattform som hjälper dig att hantera, marknadsföra och hålla evenemang. Skapa en evenemangssida och börja sälja billjetter på bara 5 minuter.
SKAPA EVENT >>
Har du råd med det?
Det finns gott om hanterings chefer för kändisevenemang som du kan hyra om du vill få några kända personer till ditt nästa evenemang.
Frågan är hur mycket av en budget du måste jobba med. De vi har beskrivit är kändisar i sig själv. Och deras kunder är glada att spraya dem med pengar för sina tjänster.
Vad du kan göra är att försöka få in din fot i den berömda dörren av kändisevenemang. Ett sätt är att volontärsarbeta för befintliga evenemang där du vet att vissa kändisar kommer att vara inblandade.
Om du misslyckas, kan du alltid undersöka de personer och företag som vi har behandlat i den här artikeln. Se vilka idéer du kan stjäla och imitera, även om du arbetar med en liten budget.
Har du någon erfarenhet av kändisevenemang? Ge oss en kommentar här nedan och dela med dig av dina erfarenheter!
Lämna ett svar