Nytt samarbete mellan Billetto och skandinaviskt triathlon-brand

15 jun

Challenge Family är en internationell triathlonserie i 21 länder. Det är den snabbast växande globala triathlonserien i långdistans, världen över. Det allra första Challenge-evenemanget hölls 2002 i Roth, Tyskland, och härifrån har serien vuxit till att locka fler än 75,000 deltagare globalt.

Vilka är Challenge Nordic?
Challenge Nordic har huvudkontor i Danmark och ägs av RaceMakers, med Claus Vesterby som direktör. Challenge Nordic är namnet på alla event i Danmark, Norge, Finland och på Island, där mer än 10,000 atleter förväntas delta i de olika länderna. Bara i Danmark kommer det dessutom att finnas runt 3000 volontärer inom organisationen redan nästa år, när Challenge Nordic planerar fem olika event i de fyra nordiska länderna.

Samarbetet med Billetto
Billetto och RaceMakers har nu påbörjat ett långvarigt samarbete, där målet är att nå ut till en större publik i en växande, men också konkurrenspräglad bransch. Genom fokuserad marknadsföring och data som ger större förståelse för deltagarna, ska målgruppen breddas.

Claus Vesterby, Direktör & Partner, Racemakers:
"Vi är glada för samarbetet med Billetto. Vi sätter själv ribban för vad som är möjligt med våra event i Norden, och tillsammans med Billetto kan vi nu lyfta deltagarantalet, men också få mer kunskap om altleterna. På så sätt kan vi ju också säkra att vi erbjuder den bästa möjliga produkten till vår publik."

Partnerskapet är det första bland många nya samarbeten inom sportsegmentet som Billetto kommer att presentera under året, och som bidrar till att positionera Billetto som go-to platformen för sportevent. Samarbetena ger dessutom en synergieffekt mellan de olika sportevenemangen, eftersom sportintresserade nu besöker Billetto i allt större utsträckning.

Mads Rasmussen, Senior Partnership Manager, Billetto:
"Genom samarbetet med Challenge Nordic kommer vi inte bara att lyfta biljettförsäljningen - vi kommer också att ge organisationen större insikter kring deras egna deltagare. För att kunna växa är det a och o att man känner sina kunder, och det ger vår plattform möjlighet till. Vi ser verkligen fram emot samarbetet Challenge Nordic, som inte blir den enda partnern i sportsegmentet vi presenterar det här året".


Biljettförsäljningen till Challenge Nordic öppnar på fredag den 24 juni på Billetto.dk.

Läs mer om RaceMakers på RaceMakers.dk.