En spinningklass utnyttjar cyklingens kraft i en förpackning. Det är en av de mest populära gruppträningarna i Storbritannien idag.
Om du organiserar en spinningklass, är din utmaning att få potentiella deltagare att uppmärksamma den. Så hur marknadsför du framgångsrikt din spinningklass? Låt oss titta på 3 testade sätt att göra det.
Billetto är en biljettplattform som hjälper dig att hantera, marknadsföra och hålla evenemang. Skapa en evenemangssida och börja sälja billjetter på bara 5 minuter.
SKAPA EVENT >>
1. Utforma fantastiska introduktionserbjudanden
Det finns otaliga människor där ute som vill börja med spinning. Men de är försiktiga med att ta det första steget. Vissa kan ha haft dåliga erfarenheter med sina instruktörer. De letar efter bättre alternativ.
Vet du vad det enklaste sättet att få med dem är?
Gör prisvärda introduktionserbjudanden. Folk älskar ett tillfälle att spara pengar. En gratis ”prova på klass” är den perfekta vinn-vinn-situationen för dig och dina nya medlemmar.
Genom ett gratis prova på, kan de få en förstahandsupplevelse av din klass. De ser vad som gör det unikt utan att ta på sig för mycket risk eller engagemang.
Bra exempel på fängslande introduktionserbjudanden
Vill du ha lite inspiration? Här är några snabba exempel på intro erbjudanden:
- 30 dagar obegränsad spinningklass för £XX
- Rabatterad ny medlemsavgift i januari
- Tjäna tillbaka din första månads medlemsavgift så länge du fortsätter med klasserna
- Begränsad prova på tid: Få ett full-tillgång pass för XX dagar.
För spinningklasser fungerar en begränsad tidsperiod bäst. Det gränser inte för vilka typer av klasser folk kan ta, så att de kan få en full upplevelse innan de fattar ett beslut.
Om din klass är fantastisk, ska nya medlemmar ansluta i slutet av försöksperioden och komma att förlita sig på det för det extra skottet av bra endorfiner. Därifrån kommer många att registrera sig för ett fullständigt medlemskap.
Här är ett annat sätt att se på det: Många spinningklasser har redan introduktionserbjudanden och nybörjar motivation:
- Ride Republic, till exempel, har 10 turer för £110 och Black Friday erbjudandet är 8 turer för £80.
- Boom Cycle har ett inledande erbjudande på 3 turer för £29, varje erbjudande varar i 14 dagar.
De flesta nybörjare förväntar sig sådana introduktionserbjudanden. Utan dem kan din klass gå i förlust.
Kom ihåg att kommunicera tydligt angående försöksperiodens slutdatum, särskilt när det nästan är slut.
De glada kunderna du får under introperioden kommer att hjälpa till att marknadsföra dina klasser genom muntliga rekommendationer och hänvisningar. På tal om det…
2. Starta ett remissprogram
Så du har gått hela nio yards med dina inledande erbjudanden. Du har ett stort medlemskap.
Kamratskapen mellan dina cyklister är starkt. De lämnar dina klasser utmattad, svettig, fulländade och glada.
Hur uppmuntrar du dem att säga bra saker om din klass till andra människor?
Enkelt, starta ett remissprogram!
Dina befintliga studenter är dina bästa förespråkare. Fred Reichheld gör det mycket tydligt:
värdet av en kund ligger inte bara i vad den personen köper…vad de är beredda att berätta för andra om dig kan påverka dina intäkter och vinster lika mycket.
Forskning har visat att människor är fyra gånger mer benägna att köpa en vara när den hänvisas till dem av en vän. Wharton School of Business säger också att refererade kunder är 18% mindre benägna att lämna än andra kunder.
Denna forskning visar att en utmärkt hänvisningsprocess har potential att påskynda dina prenumerationsräntor med upp till 69%. På samma sätt rapporterar 59% av företagen med remissprogram en hög kvalitet och högre värden för kundlivstiden. Och 71% av dem har högre omvandlingar från enkla kontakter till livstids kunder.
Hänvisningsincitament kan uppmuntra dina befintliga medlemmar att bjuda in nya. Bra exempel på incitament är:
En kompis passerar
Detta är ett av de mest effektiva sätten att få nya medlemmar till din spinningklass. Omkring 44% av alla gym gäster älskar att träna med andra människor. Uppmuntra dina medlemmar att ta med sin kompis, sambo eller arbetskollega.
Presentkort
Belöna refererande medlemmar med saker som näringsbars, kosttillskott eller atletiska kläder. Forskning visar att incitament som inte är kontantbaserade fungerar 24% bättre än kontantpriser.
Rabatterade medlemskap
Detta innebär att medlemmarnas månadsavgifter minskas beroende på hur många personer de hänvisar till.
Du bör erkänna och offentligt belöna medlemmar som tar in de flesta hänvisningarna. Erkännande och beröm för hårt arbete känns bra. Det kan till och med driva de mer tveksamma medlemmarna ur sina skal.
Hålla reda på hänvisningar
När din klass växer behöver du ett organiserat system för att spåra hänvisningar och belöningar. Detta säkerställer att medlemmarna får sina rättvisande belöningar och låter dig hålla flikar på vilka gratis saker som ges ut.
Du kan försöka:
- Ett enkelt inloggningssystem som noterar varje ny medlems referens.
- En kopia av ett intagningsformulär som har namnet på den medlem som hänvisade dem.
- Visitkort – stora referenskort som dina medlemmar kan lämna ut.
Tips: Verktyg som Girafi kan automatisera ditt remissprogram. De låter dig erbjuda referensbaserade gratis saker på din webbplats för åtgärder som verifierbara sociala media rekommendationer.
3. Återanvänd till dina medlemmar med e-postmarknadsföring
Efter nytt medlemsköp, blir behållningen nästa kritiska fas som ger bränsle till din framgång. Statistiken visar att en 5% ökning av behållningen av kunder kan öka vinsten med 25% till 95%. Att locka en ny kund kostar faktiskt fem gånger mer än att behålla en befintlig.
Du kommer förmodligen att ha en adresslista med alla dina befintliga och tidigare medlemmar. Och ändå…den genomsnittliga e-posten har bara en 25% chans att öppnas.
Saken är, inte alla dina vilande abonnenter är förlorade orsaker. Om du har vunnit dem över en gång, vem säger att du inte kan vinna dem igen?
Att skicka e-postmeddelanden för återkoppling för att visa dina gamla medlemmar att du bryr dig om deras framsteg och behov är ganska enkelt. (Men kom ihåg att generiska e-postmeddelanden kan sjunka djupare i lösgörandet.) Så här gör du:
Segmentera dina medlemmar för att bättre tillgodose deras behov
Gräv djupt och ta reda på varför de är inaktiva och vad du behöver göra för att möta deras nuvarande fitnessbehov effektivt.
Hur uppnår du detta?
- Om möjligt, nå ut till inaktiva cyklare personligen och ställ frågor.
- Ha frekventa undersökningar och undersökningar under sessioner för att mäta användarnas tillfredsställelse.
- Fråga alltid cyklisterna om att de inte är nöjda med dina lektioner.
- Gå igenom data och försök att ansluta dina inaktiva medlemmar med beteende eller andra faktorer.
Det här ska hjälpa dig att identifiera sätt att ta tillbaka dina medlemmar.
När du skickar ut dina e-postmeddelanden, adressera dina abonnenter med namn och försök att upptäcka deras nuvarande problem. Det kan vara något så enkelt som oförskämd personal på en av de lokala gymmen eller ett smutsigt omklädningsrum.
Så krydda upp för dina inaktiva medlemmar
Du kan överväga en giveaway eller marknadsföra nya speciella evenemang och tema turer i dina nyhetsbrev.
Om du har Taylor Swift-tema, specificera den utökade spellistan i ditt email. Beskriv de olika aktiviteterna som ingår i träningen.
”Skaka av det” på en spinningcykel i kombination med några vikter? Taylor’s fans skulle älska detta!
Om din abonnentlista har vuxit kan du titta på verktyg för e-postmarknadsföring.
- MailChimp är en mycket användarvänlig, charmig monkey-fied plattform. Med sin kostnadsfria plan kan du skicka upp till 12 000 personliga e-postmeddelanden till minst 2000 av dina abonnenter.
- ConvertKit automatiserar din e-postmarknadsföring med drag-och-släpp designverktyg. Det hjälper dig också med att bygga användbara opt-in former och mer.
Tips: Kolla in de här 10 fantastiska exemplen på e-postmeddelanden för återkoppling.
Billetto är en biljettplattform som hjälper dig att hantera, marknadsföra och hålla evenemang. Skapa en evenemangssida och börja sälja billjetter på bara 5 minuter.
SKAPA EVENT >>
Nu är det din tur
Du har lagt så mycket ansträngning på att göra din spinningklass fantastisk. Du förtjänar en utsåld klass, med många återkommande medlemmar. Använd ovanstående metoder för att marknadsföra din spinningklass som ett proffs. Lycka till!
Lämna ett svar